Hyundai a Ženevský autosalon 2013

      Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Hyundai a Ženevský autosalon 2013

i20 WRCLetošní rok byly na autosalonu v Ženevě představeny tři hlavní novinky hlavně ze segmentu SUV. Asi nevýraznější novinkou byl evropský model Grand Santa Fe, následovanou faceliftem modelu ix35 a další verzí závodního speciálu i20 WRC.

Grand SantaFe, tedy prodloužená až sedmimístná verze modelu SantaFe která byla poprvé představen minulý rok v NewYorku v porovnání s klasickým SantaFe narostl do všech směrů, do šířky o 5 mm, do výšky o 10 mm a díky o 100 mm prodlouženému rozvoru se jeho celkové délka zvětšila o celých 225 mm.  Změn se dočkala také přední maska a některé menší designové detaily.
Nově představená Evropská verze modelu Grand SantaFe se od amerického modelu liší především rozšířenou nabídkou asistenčních systémů které známe z některých ostatních evropských modelů jako adaptivní světlomety, systém kontroly opuštění jízdních pruhů a pokročilý parkovací asistent. Samozřejmě byl Evropským podmínkám přizpůsobeno i odladění podvozku.
U Evropské verze je na rozdíl od americké k dispozici pouze jediná motorizace a to nový vznětový agregát „R“ VGT o objemu 2,2 litru, splňující normu Euro 5 o výkonu 197 koní doplněný šestistupňovou samočinnou převodovkou. Tento motor produkuje v kombinovaném cyklu pouhých 192 g CO2 na kilometr.


[singlepic id=204 w=320 h=240 float=]

Facelift ix35 přinesl celou řadu menších i výraznějších novinek. Mezi nejvýznamnější novinky patří nový benzínový motor 2.0 GDI s kódovým označením „Nu“.  Motor disponuje výkonem 166 koní a točivým momentem 205 newtonmetrů a samozřejmě splňuje normu Euro5. Nově také můžete k modelu s e vznětovým motorem 2.0 „R“ pořídit verzi 4×4 se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Rozšíření se dočkala také volitelná výbava, nový model tak dostane systém FLEX STEER vůbec poprvé použitý u vozidel tohoto segmentu, vyhřívaný volant nebo přední parkovací senzory. Konečně jsme se také dočkali možnosti zakoupení bi-xenonových světlometů a LED denní svícení se stalo součástí základní výbavy.
Menších změn doznal taky interier který byl lehce pozměněný, doplněný o chromované doplňky a dostal kvalitnější materiály.

[singlepic id=220 w=320 h=240 float=]

i20 WRC je naší poslední třešničkou na dortu. V Ženevě byl představen další vývojový stupeň vozu  se kterým se Hyundai plánuje už v roce 2014 zúčastnit seriálu FIA WRC. Původní verze byla sice představena už na podzim v Paříži, ale nová verze prodělala několik podstatných změn které si rozhodně zaslouží pozornost. Asi nejvýraznější změnou nového i20 WRC je přepracovaný vzhled který slučuje dynamický „modrý“ přístup automobilky Hyundai a prvky Korejského národního písma  Hunminjeongeum. Nový design úspěšně spojuje vzrušení a dynamiku WRC s korejským dědictvím značky Hyundai.
Podle týmového šéfa Michaela Nandana se vývoj této verze zaměřoval především na zlepšení aerodynamických vlastností, optimalizaci chlazení. Nové zadní křídlo a přední spoiler zároveň dávají vozu nový výraznější vzhled. Pod kapotou doznaly změnu hlavně kinematika podvozku a její odladění.
K úplnému dokončení vozu a jeho účasti na prvních veřejných závodech zbývá ještě hodně času nicméně vývoj postupuje mílovými kroky, prozatím nám ale nezbývá než čekat a sledovat novinky.
[singlepic id=208 w=320 h=240 float=]
[nggallery id=16]